Kehitys-Utveckling on paras organisaatiomedia

Kuvassa Kehitys-lehden kansikuva

Ulkoministeriön julkaisema Kehitys-Utveckling-lehti on palkittu ProCom ry:n järjestämässä kilpailussa vuoden 2021 parhaana organisaatiomediana.

Lehden tavoitteena on tarjota luotettavaa tietoa globaaleista kehityskysymyksistä ja se on osa ulkoministeriön kansalaisviestintää. 

ProCom – Viestinnän ammattilaiset ry:n järjestämän Paras Oma Media -kilpailun voittajaa kiitettiin ihmisläheisyydestään ja korkeatasoisesta sisällöstään. 

Kilpailun tuomariston mukaan lehden oma identiteetti on vahva, vaihteleva ja monipuolinen ja lehden luoma mielikuva ihmisläheinen, monikulttuurillinen sekä uskottava. Lehti ei kerro vain organisaatiosta itsestään vaan katselee rohkeasti ulos ministeriön ikkunoista tarjoten uusia näkökulmia. Lehti ei myöskään ole poliittisten toimijoiden pelikenttä, vaan sen sisältö puhuu omalla äänellään. 

Lehden elämyksellisyys syntyy monen tekijän summana

Ulkoministeriössä oleva tieto on onnistuttu liittämään laajempaan ja näin myös kiinnostavampaan kontekstiin. Journalistisesti korkeatasoisen lehden elämyksellisyys syntyy tekstisisällön, sitä tukevan kuvituksen, moitteettoman graafisen ulkoasun ja hyvin rytmitetyn taiton yhteistyönä. 

”Printtilehden voitto digitaalisen median aikakaudella kertoo siitä, että oikeaan kanavaan räätälöity ammattitaitoinen sisältö toimii aina.” – tuomariston puheenjohtaja Raine Tiessalo.

Legendium tuottaa Kehitys-lehden yhteistyössä ulkoministeriön kanssa vastaten lehden graafisesta ulkoasusta. Myös lukijat viihtyvät Kehitys-lehden parissa – lue lisää Legendiumin toteuttamasta lukijatutkimuksesta.

Kilpailun tuomariston muodostivat Perheyritysten liiton viestintä- ja yhteiskuntasuhdepäällikkö Raine Tiessalo, Brunnen Communicationsin johtava konsultti Terttu Sopanen, Dog Designin perustajaosakas ja AD Petri Salmela, LM Somecon viestinnän konsultti Kaisa Alapartanen, Itä-Suomen yliopiston professori ja Aalto-yliopiston vieraileva professori Hannu Ojala, Suomen Podcastmedian Senior Advisor Juhani Pajunen ja Communikén viestintästrategi Heidi Korva