/// Ansaitun median seuranta

Ansaitun medianäkyvyyden seuranta

Medianäkyvyyden seurannan avulla pysyt aina ajan tasalla, mitä brändistäsi, keskeisistä kilpailijoistasi tai muista kiinnostavista tahoista sekä toimialallesi tärkeistä teemoista puhutaan mediassa. Kun tiedät, mitä organisaatiostasi kirjoitetaan tai miten omat viestisi ovat menneet läpi, pystyt suunnittelemaan myös sisällöntuotantoasi tehokkaammin.

Mitä medianäkyvyyden seurantaan kuuluu?

Legendium kartoittaa organisaationne ansaitun medianäkyvyyden digitaalisissa uutismedioissa ja sosiaalisessa mediassa. Lähdekantana Legendium käyttää Meltwateria, joka on yksi maailman kattavimmista medianäkyvyyden seurantatyökaluista.

Kartoitukseen voi sisältyä esimerkiksi yrityksen brändinimen, keskeisten tuotemerkkien, avainhenkilöiden, kilpailijoiden tai muiden kiinnostavien tahojen sekä toimialalle tärkeiden teemojen näkyvyyden seuranta mediassa. Seurannasta tuotetaan asiakkaalle sovitun mukaisesti joko kuukausittain tai kvartaaleittain online- ja/tai pdf-raportti.

Medianäkyvyyden seurannan sisältö:

  • Kuinka paljon mediamainintoja organisaatio on saanut ko. tarkastelujaksolla
  • Organisaation mediamainintojen potentiaalinen tavoittavuus
  • Kilpailijoiden tai muiden kiinnostavien tahojen medianäkyvyys (mainintojen määrä ja potentiaalinen tavoittavuus)
  • Missä eri lähteissä (digimediat, keskusteluforumit, blogit sekä keskeisimmät sosiaalisen median kanavat) organisaatio on saanut mainintoja
  • Mainintojen jakautuminen ajallisesti
  • Mainintojen sentimentti (positiivinen, neutraali, negatiivinen)
  • Mainintojen sentimentti medioittain eli missä mediassa mainintojen sävy positiivisin, negatiivisin jne.
  • Suosituimmat käytetyt hashtagit ja twiittaajat Twitterin osalta
  • Suosituimmat keskusteluforumit ja suosituimmat blogit – missä käyty eniten keskustelua seurattuun hakuprofiiliin liittyen
  • Lisäksi negatiiviset maininnat erillisenä csv-tiedostona (sisältää url-linkin alkuperäiseen mediamainintaan)

Kenelle?

  • Yrityksille ja organisaatioille, jotka haluavat mitata onnistumistaan viestinnässä ja kehittää viestinnän sisältöjään tulosten pohjalta.

Mediaseurannan hyödyt

  • Mahdollisuus seurata säännöllisesti, missä medioissa ja mitä omasta brändistä tai esimerkiksi tärkeimmistä tuotemerkeistä kirjoitetaan.
  • Tunnistaa toimialalle tärkeiden aihealueiden ympärillä käytyä keskustelua digitaalisissa uutismedioissa ja sosiaalisessa mediassa.
  • Benchmark-tietoa, mitä kilpailijoista puhutaan.
  • Työkaluja yrityksen sisällöntuotannon kehittämiseen – miten media on tarttunut yrityksen tuottamiin mediasisältöihin.

Hinnoittelu

  • Perushintaan sisältyy maksimissaan 3 hakuprofiilia. Mahdolliset lisäprofiilit hinnoitellaan erikseen.
  • Yhdellä hakuprofiililla tarkoitetaan temaattista hakukokonaisuutta, joka kattaa tarvittavan määrän hakusanoja ja niitä rajaavia määreitä. Esimerkiksi yksi brändinimi, avainhenkilön nimi, kilpailijan nimi sekä mahdolliset näitä rajaavat määreet katsotaan yhdeksi hakuprofiiliksi.
  • Sopimuskauden (vuosi) aikana asiakkaalla on mahdollisuus muokata tai vaihtaa hakuja yhden kerran veloituksetta.
  • Hinta: kertaluontoinen hakuprofiilien perustamiskustannus 450 € (1–3 profiilia). Lisäksi raportointi 220 €/kk (kun raportointi kuukausittain) tai 540 €/kvartaali (kun raportointi kvartaaleittain). Hintoihin lisätään voimassa oleva alv.